W artykule
Filarem każdej firmy jest szef, który wpływa na poziom zaangażowania pracowników podczas ich codziennej pracy. Budowanie, a następnie zarządzanie zespołem ludzi to obowiązek przedsiębiorcy, który klasyfikuje go zatem jako przywódcę. Tym samym ważna jest znajomość zasad kierowania pracą swoich podwładnych, tak by odbywała się ona z korzyścią dla samego pracownika, jak i biznesu. O czym zatem przełożony powinien pamiętać, aby zarządzanie zespołem było skuteczne i przynosiło wymierne efekty?
Lider z charyzmą
Zarządzanie zespołem nie może odbywać się bez przywódcy, który jasno określi cele i kierunek rozwoju firmy. Jednak, aby zaangażowanie podległych osób było widoczne, szef powinien wypracować sobie pozycję lidera. Osoba z takim usposobieniem powinna:- panować nad emocjami,
- być zdecydowana i świadoma podejmowanych przez siebie decyzji,
- wykazywać się sprawiedliwością,
- dostrzegać wady swoje oraz organizacji,
- poprzez zdyscyplinowaną i sumienną postawę motywować do pracy innych,
- posiadać umiejętność łatwego nawiązywania kontaktu i współpracy,
- dostrzegać potencjał innych,
- budzić szacunek.