Powstało mnóstwo zasad, którymi powinniśmy się kierować w marketingu, jednak co tak naprawdę jest najważniejsze? Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że marketing to nie tylko kampanie promocyjne i reklama. W takim razie, o co chodzi w marketingu?
1. To co chcesz sprzedać, nie jest istotne
Do najważniejszych zasad marketingu należy to, że chodzi o to czego chce klient. Najskuteczniejszy marketing to ten, który jest dopasowany do klienta. Sukcesem jest odkrycie czego potrzebuje klient i dostarczenie mu tego w odpowiedni sposób. Podejmując jakiekolwiek działanie zawsze zadaj sobie pytanie ,,Co z tego ma klient?” 2. Marketing obejmuje cały biznes
Wiele osób myśląc o marketingu, ogranicza się do tworzenia kampanii reklamowych. Trzeba zdawać sobie sprawę, że marketing to dużo szersze pojęcie. Marketing to wszystkie działania dotyczące klienta. Cały obszar zainteresowań marketingu rozpoczyna się od momentu powstania potrzeby w głowie klienta, aż do jej zaspokojenia, jak również po dokonaniu konwersji. Marketing uczestniczy w każdym etapie biznesu. Przede wszystkim należy mieć otwarty umysł i dostrzegać szanse w otaczającej nas rzeczywistości. 3. Marketing zawsze powinien mieć cel
W marketingu nie chodzi o to, żeby go robić dla samego robienia. Nie należy podchodzić do tego w ten sposób, że muszę mieć konto na Facebooku czy prowadzić bloga. Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego potrzebuje tych narzędzi i jaki powinny spełniać cel w biznesie. Zanim cokolwiek zaczniesz robić, zastanów się, po co to robisz i jaki chcesz tym uzyskać efekt. 4. Nie stawiaj na uniwersalne rozwiązania
Nie ma jednego uniwersalnego narzędzia czy metody, która u wszystkich się doskonale sprawdzi. Każdy biznes ma swoje indywidualne cechy i należy szukać metod, które najlepiej się wpasują w jego charakter. Zazwyczaj też to nie jedna metoda przynosi cały sukces a łączenie różnych działań oraz ciągłe testowanie ich skuteczności. Dodatkowo to, co działa dziś, nie oznacza, że będzie działać jutro. Bycie na bieżąco to podstawa udanego marketingu.